ساخت نوعي جوهر رسانا با خاصيت كشساني كه توليد لباس هاي هوشمند را ممكن مي كند

روياي داشتن كامپيوتر روي لباس هايمان ممكن است كمتر از آن چيزي كه تصورش را مي كنيد به طول بيانجامد. پژوهشگران ژاپني نوعي جوهر رساناي قابل چاپ ساخته اند كه حتي در صورتي كه سه برابر طول واقعي اش آن را بكشيد باز هم مدار را حفظ مي كند و به لطف آن مي توانيد لباس هاي ورزشي مجهز به حسگر، دنبال كننده فعاليت و ديگر دستگاه هاي پردازشي بسازيد.

اما نكته كليدي در ساخت اين جوهر استفاده از تركيب فلورين، نوعي حلال اورگانيك و ذرات نقره است كه پس از تركيب شدن با يكديگر، حتي در شرايط غير عادي نيز الكتريسيته را از خود عبور مي دهند.



نمونه فعلي ساخته شده براي اين جوهر نوعي مچبند است كه حركات ماهيچه را دنبال مي كند و ايده اي كاملا خام محسوب مي شود؛ از همين رو، پيش از آنكه اين مچبند را جايگزين دستبدها و ساعت هاي هوشمند قدم شمار خود نماييد لازم است كه شدت جريان برق ورودي به آن از ميزان فعلي اش كمتر شود.

با اين همه، جالب است بدانيد كه پرينت اين جوهر بسيار ساده است و به همين خاطر توليد آن در مقياس هاي بالا براي استفاده روي تي شرت ها و مچبندها نيز به نسبت آسان خواهد بود.

گفتني است هم اكنون هم لباس هاي هوشمند براي دنبال كردن تناسب اندام ساخته شده اند اما اين نوآوري، توليد آنها در مقياس تجاري و پوشيدنشان را راحت تر خواهد كرد.

ارسال توسط مرجع شركت سئو ايران ساينا

نوشته شده توسط بهرنگ | ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۹:۰۷ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |